Samtalskväll i Göteborg.
Vi samtalar utifrån Sara Gehlins artikel receptiv ekumenik.
År 2025 är inte vilket år som helst.
Vi firar 100-årsjubileum till minnet av det stora ekumeniska Stockholmsmötet 1925. Det vill vi förstås uppmärksamma också här i Göteborg. Vi inleder med detta möte där vi samtalar utifrån en artikel av Sara Gehlin. Länk till artikeln högst upp.
Har du kvar årsboken från 2018 hittar du den där under rubriken Receptiv ekumenik.
Barbro Gustavsson inleder samtalet. Enkelt fika till självkostnadspris.
I samarbete med Sensus.
Notera också 17 mars och 28 april för kommande möten.
Vi återkommer angående innehåll.
